makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایجاد 3 مجتمع بزرگ کشت و صنعت در سیستان‌وبلوچستان

 نماینده وزارت دفاع گفت: به منظور ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان، وزارت دفاع ایجاد سه مجتمع بزرگ کشت و صنعت مدرن را در این منطقه در دستور کار دارد.

 جوادمنش شامگاه چهارشنبه در کارگروه اقتصادی و اشتغال سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در سال 1381، حضرت آقا به نیروهای مسلح دستور داد به نوبه خود برای ایجاد اشتغال در منطقه سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی کنند که در ادامه پیگیری‌های فرمایشات ایشان، سازمان اتکا مکلف به انجام این کار شد.

نماینده وزارت دفاع افزود: برنامه‌های وزارت دفاع به منظور ایجاد اشتغال در مناطق محروم و توسعه نیافته به ویژه در سیستان و بلوچستان، ایجاد زیربناهای کشت و صنعت مدرن در سطح 30 هزار هکتار  است که پیش‌بینی شده


در فاز نخست، 5 هزار هکتار در باهوکلات چابهار ایجاد شود.

جوادمنش با بیان اینکه اقدامات اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری وزارت دفاع در سایر استان‌های محروم اجرایی شده است، گفت: در سیستان و بلوچستان نیز اعتبارات این مجتمع تأمین شده و هیچ مشکلی از نظر تأمین اعتبار نداریم و بعد

از بررسی‌های صورت گرفته و اعلام آمادگی دستگاه‌های مربوطه برای تأمین امکانات مورد نیاز و تعیین مکان، سرمایه‌گذاری سازمان اتکا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت دفاع در بیشتر مناطق کشور فعالیت‌های کشت و صنعتی با هدف ایجاد اشتغال و امنیت در نقاط مرزی و مرکزی استان‌ها در دست اجرا دارد.

نماینده وزارت دفاع تصریح کرد: اگر مجتمع کشت و صعنت باهوکلات ایجاد شود، حداقل 2 هزار شغل ایجاد می‌شود که این رقم سهم بسزایی در رفع مشکل بیکاری مردم منطقه دارد.

جوادمنش بیان کرد: با مساعدت اعضای کارگروه آنچه در حیطه وظایف وزارت دفاع در این منطقه باشد بنا به دستور مقام معظم رهبری قطعاً انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از وظایف کارگروه اقتصادی و اشتغال استان، ایجاد بسته‌های جدید برای توسعه اقتصادی استان است.

رجبعلی شیخ‌زاده پس از بررسی و تبادل نظر اعضای کارگروه در راستای  تعیین مکان مناسب برای ایجاد مجتمع‌های کشت و صنعت افزود: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد اشتغال باید هر چه زودتر انجام شود، پیشنهاد

کرد سه منطقه باهوکلات، تهلاب و سمسور که ظرفیت ایجاد این مجتمع‌های کشت و صنعت را دارند، مورد بررسی قرار گرفته و پس از موافقت اعضای کارگروه، زمینه‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود.

در این جلسه مصوب شد ظرف دو هفته آینده مطالعات اولیه و ارزیابی محیط زیست برای فاز نخست ایجاد مجتمع کشت و صنعت باهوکلات چابهار توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

همچنین با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در منطقه تهلاب، مصوب شد اولویت نخست در بررسی برای سرمایه‌گذاری مجتمع‌های کشت و صنعت با منطقه تهلاب و بعد باهوکلات چابهار باشد.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد