makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

توسعه صنایع رمز پیشرفت اقتصادی سیستان‌وبلوچستان است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان ‌و بلوچستان گفت: توسعه صنایع کوچک رمز توسعه اقتصادی در استان است.

 محمد یعقوبی اظهار داشت: تاکنون 780 واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی افزود: این تعداد واحد تولیدی توانسته‌اند برای 9 هزار و 20 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد:‌ میزان سرمایه‌گذاری این تعداد واحد تولیدی یک هزار و 430 میلیارد ریال می‌رسد.‌

یعقوبی ادامه داد: ‌لزوم توسعه اقتصادی پایدار و خدمت رسانی شایسته به مردم این خطه که در جنوب شرقی کشورمان ایران قرار دارد، موجب شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در اواخر سال 1368 تأسیس و از سال 1369 با تلاش و همتی پایدار در زمینه ایجاد صنایع و اشتغال ماندگار، فعالیت خود را با توجه به اصول آمایش سرزمین، مطالعات منطقه‌ای و استرات‍ژی کالبدی آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: نواحی صنعتی در آن زمان در این استان محدود بود و هیچ گونه عملیات اجرایی در آن مکان‌ها انجام نپذیرفته بود و واحدهای دارای موافقت اصولی نیز با مشکلات فراوانی برای گرفتن زمین روبه‌رو بوده و اغلب تحویل زمین به آنان سال‌ها به طول می‌انجامید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان ‌و بلوچستان تصریح کرد:‌ هم اکنون شاهد استقرار 28 شهرک و ناحیه صنعتی با امکانات زیر بنایی مناسب در استان هستیم و تحویل زمین در زاهدان یک روزه و در سایر شهرستان‌های استان تنها سه روز به طول می‌انجامد.

یعقوبی با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک، رمز توسعه اقتصادی در سیستان و بلوچستان است، گفت: ‌بررسی‌ها نشان داده است که صنایع کوچک با ایجاد فرصت شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد منطقه و نیز در عرصه‌های کلان‌تر با صرف حداقل سرمایه سرانه نسبت به صنایع کوچک مؤثرند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان ‌و بلوچستان ادامه داد:‌ علاوه بر این شدت یافتن رقابت جهانی، افزایش بی اطمینانی و تقاضای فزآینده برای محصولات متنوع، موجب شده است که اقبال به این صنایع بیشتر شود.

یعقوبی افزود: مطالعات اخیر بانک جهانی حاکی از آن است که واحدهای کوچک صنعتی در کشورهای در حال توسعه، اثرات کاملاً محسوسی بر اشتغال و درآمد ملی داشته و از این نظر در حصول رشد توزیع شده و برابر نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی یادآور شد: بنابراین، حرکت در راستای سازماندهی و کمک به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان ‌و بلوچستان اضافه کرد:‌ رقابتی شدن این واحدها، منشأ بهترین پاسخ به شکل مزمن بیکاری در این منطقه که بالاترین نرخ بیکاری را دارد، است.

یعقوبی تأکید کرد: با توجه به اینکه روند پیشرفت تحولات روز افزون در محیط کسب و کار امروزی، واحدهای کوچک و متوسط را جزئی از شبکه‌ها و زنجیره‌های تولید جهانی قرار داده است و توانایی‌های فناوری، نیروی کار متخصص و مدیریت پیشرفته از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد